torsdag 22. november 2007

Adrenalin-kick helg

Helgen 15.-18.nov var me ved kysten i ein by med navn Swakopmund. I denne byen bur det bla. veldig mange tyskere som lever i sin egen lille europeiske boble. På programmet hadde me fisking, ridning (eg sto øve ridningen, villle heller på fisketur), kjøre firehjuling i ørken og sandboarding.

Me va 3stk som var på fisktur, men me blei leie etter to timer for me fekk jo fisk heile tida, og då var det ingen spenning. Jørgen fekk ein liten babyhai, ellers fekk me masse "catfish" som er velfig god å spise men som har giftige pigger på seg. Me fekk og andre sorter med fisk, men huske ikkje heilt navnet på de ;) Båten me kjørte hadde to motorer på 115 hestekrefter, og når me skulle kjøre tilbake kjørte de ganske fort i store bølger som kom rett inn fra atlanteren. Me kjørte så fort at det var umulig å sitte oppreist, så me låg bak i båten og lo så me grein. Eg spurte kapteinen om me kunne kjøre rett mot bølgene, og jammen gjorde han det og båten hoppte som bare det i de store bølgen, og sånn kjørte me i ein halvtime. Då me kom inn til land, spurte me om me kunne ta ein runde til, og det fekk me ;) Det e lenge si eg har ledd så lenge før, hadde vondt i magenmusklene i 3 dager etterpå for me lo så masse. Så det va ein fine fisketur, men hjemturen va best :)


Me var og på sandoarding. Då ligge me på et brett og renner ned sanddynene og me kan få ein fart opp til 80km/t. Det va veldig løye, men det tok veldig lang tid å gå opp sanddynene igjen når en kan renne ned på 1-2-3. Kjekt med sand!





Den eine dagen leide me firehjuling i to timer. Det va utrulig løye. Me kjørte opp og ned sandynene, som berg og dalane. Når me kom på toppen av ei sandyne og hadde stor fart så fekk me et lite hopp. Kjempe kjekt ;)





Den beste aktiviteten va selvfølgelig å hoppe i fallskjem. Har hoppa ein gang før på New Zealand men det er snart 3 år siden, og eg hadde nesten glemt kor kick det va å hoppa ut av flyet. Eg va ganske rolige når me blei kledd på dress og sele på bakken og når me va i flyet. Men 3min før me sko hoppa gjekk det opp for meg ka eg sko gjer og pulsen steig. Så rulla de opp dørene og me kravla bort til åpningen, han eg hoppa tandem med satt på kanten mens eg hang i løse luften ut av flyet, så hoppa me. I det frie fallet får me ein fart på 200km/t i timen, heilt fantastisk flott :)








Om kveldane var planen å spise middag og ut på byen, men me va alle så trøtte etter dagens aktiviter, så me orka bare middag og ingen bytur.
































Ingen kommentarer: